UNOITC "History"


         THE HISTORY OF THE POWERS AND AUTHORITIES 



                                                    OF 



                          HIS EXCELLENCY, DR. RAY C. DAM. 



            AppointedJanuary 20, 1995by the Governments of the World to Act 

                                                    as 

                                Sole Arbiter, Owner and Controller 

                                                    of 

       The International CollateralCombined Accounts of the Global Debt Facility. 

                                                 * * * * * 

                                The File ofH.E. Dr. Ray C. Dam 

                                                     is 

                                                     rd                   th 

        Secured by U.S. Congress under 3  Level to the 5  Level Rules, with 

        Appointment and Protective reaffirmed by the United States Senate. 



        His Excellency Dr. Ray C. Dam is an International Protected Person. 

                                                * * * * * 

Born in Cambodia on January 7, 1950, Dr. Ray C. Dam was educated in institutions of higher 

learning at premier Universities in the United States, England and Europe at the expense of 

the United States Government for some 20 years. 



Elected by those qualified to elect under the existing International Agreements in accordance 

with the Articles of the Bank for International Settlements (January 20, 1930), on January 20, 

1995, Dr. Dam was elected and  appointed by the International Community as the Sole 

Arbiter of all those assets that form the Collateral of International Combined in conformance 

to that agreed and assented to by the forefathers of that community of nations whose Central 

Banks are  connected  to  (or were  at  that  time  connected to)  The  Bank  for  International 

Settlements. 



These include such agreements as The Trilateral Tripartite Trillenium Pact (a Pact between 

the Kingdoms and Colonial Powers of the World, London 1921) and subsequent international 

agreements and revisions thereof including and not limited to, The Bretton Woods Agreement 

(New Hampshire 1944), The B.I.S. Agreement with the Allies (Bern 1948) The Green Hilton 

Agreement (Geneva, 1963), The Schweitzer Convention (Innsbruck, 1968) The Amendments 

to the Foreign Gold Act (Washington, 1972) 



That the rights and authorities of His Excellency, Dr. Ray C. Dam are ABSOLUTE and 

UNLIMITED  and  entered  in  the records of  the  United Nations and  all  major  Financial 

Institutions and Law Enforcement Agencies under International ControlNo. 10­60847 and the 

registration with the Combined Banks Holding the assets of Account 948­52700845­34­18, 

such record held within the Federal Reserve System, The Department of the Treasury of the 

United States of America, The Swiss Federal Finance Administration, The Swiss National 

Bank and certain commercial banks, including and not limited to J.P.Morgan Chase, Citibank, 

Barclays Bank, Union  Bank  of  Switzerland, Hong  Kong  Shanghai Banking  Corporation, 

Credit Suisse etc.; all such accounts of the International Collateral Combined are under the 

Sole and Arbitrary right of control that was ceded to His Excellency Dr. Ray C. Dam on 

January 20, 1995 by the International Community and exercised through Consolidated Credit 

Bank Limited. Under these authorities, no decision of the Federal Reserve or the Department



                                                     1 


----------------------- Page 2-----------------------

of  the  Treasury  of  the  United  States or  Freddie  Mac  or  of  any  Holder  may  usurp  the 

institutional authority of the Sole Arbiter and Owner, His Excellency, Dr. Ray C. Dam. These 

facts are incontrovertibleand immutable. 



The right of His Excellency, Dr.Ray C. Dam is established under an Agreement between Nations, 

the  following  security  codes  registered  with  the  United  Nations  and  all  major  government 

security and law enforcement agencies. 



                      COLLATERAL OF INTERNATIONAL COMBINED 

                          ASSETS OF THE GLOBAL DEBT FACILITY 



                            Union International Commercial, 56470002 

                         Union International C.S. Metal 328675008.C.L.76 

                       Union International Trust C.O.D. 376988810 C.D.34 

                        Union International Collateral, 564008911. F.M.75 

                      Invest C.L.F Commercial Buncher, 45377087.S.S.D. 308 

                      Invest International Bond, C.G.L Bank, 50786.J.L 845 



Based on the decision International C.L.M. Contract, Union C.L.H. Metal Transaction, 564008979911, 

B.L.M 7860022 V.D.C.B Union International C.L.M. Metal Transaction 5641007868.L.J 

C.H. Bank of Guarantee, Union Bank of Switzerland, 56408970 Bern, 564877 Zurich, 5640770001 

Switzerland, 564007838 L.M.341. 

Original Depositor: Combined Governments: (Holder/Heritance/Client Lawyer / C.G.86750009)  F.L. 

564770089799 L.M.V. 42313300089199. V.G.C. 



           Owner/ Controller/ Sole Arbiter:HIS EXCELLENCY, DR. RAY C. DAM :­ 

 By virtue of Legal Decadency to Heir RCD 1088 Far East Entire, appointed under International 

Control No. 10­60847by the Governments of the World as Sole Arbiter,Ownerand Controller of 

   allInternational Collateral Combined Accounts of The Global Debt Facilitydue to  Service 

  Record Code 0­99­2­33,his right to compel granted and assured under International Clearing 

                                      Code UNRD­ID006197. 



                 COLLATERAL OF INTERNATIONAL COMBINED DEPOSIT 

                           Legalized Bank No. 7870270937828 C.P.A 731 

                            Legalized Commercial L.M.E No. 48107828 

                                Legalized C.D.T No. 731072870667 

                              Legalized Analys C.D.A No. 702058702 

                                 Legalized D.D.P No.81827048140 

                                 Legalized M.D.P No. 37814028702 

                             Legalized I.M.F / L.M.M No. 34870211407 

                  Consolidated Collateral Deposit Acknowledged and Confirmed 

                       UBS 54640000        UBS 46751122        UBS 83530999 

                             Finance of Central Government 77995303 

                             Bassecerische Dewussten Zurich 56884202 

                               Attorney General of Suisse 45008681 

                     Supreme Court D.L.F Swiss C.O. Government 34641000 



                              ACCOUNTS of H.E. DR. RAY C. DAM 

               Institutional Parent Registration Account 984­52700845­34­18 

                           Special Deposit Account   No.9845270019 

                             Special Deposit Account No. 85434189 

                              U.S. Senate Account No. 9845270019 

                           Fedsystem/B.I.S. Account No. 8543418(8) 

                     Swiss Government Account No. 9845 2700­845­34­10



                                                  2 


----------------------- Page 3-----------------------

                         BRIEF HISTORICAL PERSPECTIVE. 



          1908­1910 ­ THE JEKYLL ISLAND PLAN OF THE EXPERTS 

                               (Jekyll Island, Georgia, USA) 

                            (Later to become “The Aldrich Act”) 



President Theodore Roosevelt had signed into law the bill creating the National Monetary 

Commission in 1908, after the tragic Panic of 1907 had resulted in a public outcry that the 

nation’s monetary system be stabilized. Senator Nelson Aldrich had led the members of the 

Commission on a two­year tour of Europe, reviewing and discussing monetary systems, their 

problems and advantages. He did not immediately makea report on the results of this trip, nor 

had he offered any plan for banking reform. Aldrich had compiled a number of questions and 

problems, together with one possible solution. In order to make a comprehensive and viable 

plan, he brought together the best financial minds he knew of in the United States at Jekyll 

Island to go through what he had learned, and there to  devise a complete and workable 

financial system. 



Accompanying  Senator  Aldrich  were  his  private  secretary,  Shelton;  A.  Piatt  Andrew, 

Assistant  Secretary  of  the  Treasury,  and  Special  Assistant  of  the  National  Monetary 

Commission; Frank Vanderlip, president of the National City Bank of New York, Henry P. 

Davison,  senior  partner  of  J.P.  Morgan  Company,  and  generally  regarded  as  Morgan’s 

personal emissary; and Charles D. Norton, president of the Morgan­dominated First National 

Bank of New York. Joining the group just before the train left the station were Benjamin 

Strong, also known as a lieutenant of J.P. Morgan; and Paul Warburg, a recent immigrant 

from Germany who had joined the banking house of Kuhn, Loeb Company, a master of 

deception and planning, who was to prove the real architect of the modern financial system. 



Their  objective was the  devising  of  a plan to  create fiat currencies to replace the  Gold 

Standard as the support structure for currency issue throughout the world. The understanding 

of the need for this plan came from the precepts of international finance espoused by Cecil 

Rhodes in his treatise of 1872.  The Jekyll Island Plan was designed as a device to manage 

economies so as to facilitate trade and growth through necessary money supply expansion and 

contraction based on trade and the good faith and credit of each nation. Kings and Emperors 

of the world would later see this as the only option to save the world from its own self 

destruction. The Gold Standard had to go if the world would be safe. 



This meeting planned the creation of “the Aldrich Act”, which in turn led to the creation of 

the Federal Reserve System in 1913, and eventually to the creation of a world wide system as 

would be agreed in London in 1921 by the Leaders and Kings and Emperors of the World.. 



                                        (1921 ­LONDON) 

           TRILATERAL TRIPARTITE TRILENNIUM PACT BETWEEN 

                                            NATIONS. 

                            (TTT Pact and Revisions 1921­29) 



This secret agreement lead to the Nations of the World centralizing assets into a common and 

secret system in order to compel all nations to abide by the rule for fiat currencies as per the 

Plan of the Experts of 1910 (Jekyll Island Plan).  Under terms of this agreement, all gold and 

other wealth that was being used for backing currencies may not be personally owned and 

would become the property of a centralized system and be secreted, thus an even opportunity 

would exist between nations to establish fiat currencies. This was anticipated as one of the



                                                3 


----------------------- Page 4-----------------------

best means of reducing the risk of wars between nations through the creation of economic 

stability. 



Though never taught in economic schools of today, the TTT Pact had the most profound 

effects in creating international financial and political stability. It was not fully implemented 

until after World War II, and then would have revisions to cope with unforeseen international 

trade repercussions that would occur forty years later. In the creation of the establishment of 

vision and understanding of the Kings and Emperors and other leaders who attended, the 

decisions  that  had  to  be  made  were  forever  sealed,  secrecy  being  essential  to  the 

parliamentary code and context of “no personal sovereign responsibility”. 



The  decisions were made  from pragmatic necessity, based  on the  growing technological 

capacity of human kind for self destruction, and an understanding of the changing nature of 

war. The economic issues that were the primary precursor of war had to be eliminated as a 

pretext of destruction, and the right of equality among the nations had to exist if nations were 

to live in peace. The TTT Pact was a political solution in nature, but it led to the greatest 

impact on the World’s financial systems of any Pact or Agreement in the history of human 

kind. 



This Pact ledto the creation of the Bank for International Settlements on January 30, 1930. 



                     1929 ­  THE SECOND PLAN OF THE EXPERTS 



Finalized, June 7, 1929, the Plan of the Experts became the key as to how the terms of the 

Tripartite Trilateral Trillenium Pact between nations could function under an international 

arrangement, setting into place the plan for a Central Bank to the World’s Central Banks. 

Based  upon  Article  X,  paragraph  2  of  The  Hague  Agreement  with  Germany,  this plan 

provided the base for the granting of operational immunities for the BIS and it’s assets. All 

signatories to the BIS convention are automatically bound by its provisions. All assets of the 

International Collateral Combined Accounts, today deemed under depository control of the 

Fed system/BIS, but placed, under the sole jurisdiction and dispositional control of the Sole 

Arbiter, Owner and Controller (today, His Excellency Dr. Ray C. Dam). Article X, paragraph 

2 states “The Bank, its property and assets, and also the deposits of other funds entrusted to it, 

on the territory of, or dependent on the administration of, The Parties shall be immune from 

any disabilities and from any restrictive measures such as censorship, requisition, seizure or 

confiscation, in time of peace or war, reprisals, prohibition or restriction of export of gold or 

currency and other similar interferences, restrictions or prohibitions”. 



                                        (1930– THE HAGUE) 

      BANK FOR INTERNATIONAL SETTLEMENTS [BIS] INSTITUTED. 



On January 20,  1930 the Bank for International Settlements was instituted by the Central 

Banks of United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, Belgium, Italy, France, 

Germany, Japan. These on the one part then forming the Convention Respecting the Bank for 

International Settlements with the Swiss Confederation on the other part, essentially making 

Switzerland the central depository country for the member governments of the BIS. United 

States Government and or the Federal Reserve did not participate, but an organization made 

up of the Banks and Institutions that owned the Federal Reserve System were involved as a 

part of the  BIS  formation. This is  of particular interest, because the  stated  and  claimed 

purpose for the establishment of the BIS was to manage war reparations payable by Germany. 

One might wonder why the United States Government did not participate and why Japan did. 

The answer lies in later actions and conventions.



                                                      4 


----------------------- Page 5-----------------------

Following Germany's defeat in World War I, the Allies and the US (which regarded itself as 

separate  from  the  Allies)  said  that  Germany had  to pay  for  the war under  a  system  of 

"reparations". The repayment system never functioned fully. In 1930, with yet another attempt 

to get the reparations system working, the BIS was created to handle what were supposed to 

be flows of money from Germany into the Allies and the US. When Hitler came to power in 

1933 he stopped the system entirely. However, the central bankers liked the BIS idea and kept 

it going. The need for such banker's for banker's bank had become clear a century prior, with 

the increased expansion of national economies and the important role of stable banking for 

those economies. With the similar increase in international trading, there had to be a system 

for co­ordinating the role of banks across borders. 



The BIS primary purpose soon became and still is, to promote cooperation among central 

banks  and provide  additional  facilities  for  international  financial  operations.  The  BIS’s 

statutes provided for U.S. representation on the Board of Governors, but the U.S. Federal 

Reserve Bank did not choose to do that until 1994. 



The United States was not a member of the BIS Board of Governors during World War II, 

Thomas McKittrick the Managing Director of the BIS through the war years was American, 

representing American interests. The United States gave some support to the liquidations of 

the BIS, partly because the Bretton Woods agreement of 1944 provided for new restitutions to 

deal with postwar monetary issues. 



       ESTABLISHEMENT OF FAR EAST COMBINED DEPOSITORIES 

                                    FOR HARD ASSETS. 

                                 (South East Asia 1932­1945) 



Contrary to folklore, most assets now known to be deposited in Indonesia and Philippine 

Islands, Thailand,  Cambodia  etc.,  (so  called Soekarno  Gold,  Yamashita  Treasure and or 

Marcos Gold) were deposited in those countries through the period of 1932­45. At this time 

the work was carried out by Japanese laborers, later by Japanese troops under agreements 

forged at the  TTT Pact,  1921. The  secreting  of  these  assets was for  the benefit  of  the 

International Community as per those agreements and was largely executed through Japan’s 

interest in the BIS through the war years, an institution primarily made up of Axis Power 

countries, Great Britain and a group of American Banks. 



                       THE BRETTON WOODS AGREEMENT. 

                                (New Hampshire, USA, 1944.) 



A plan devised primarily by John Maynard Keynes with considerable input of Harry Dexter 

White to resolve the issue of financing the reconstruction of the world from the ashes of 

World War II. This plan required a deviation from the TTT Pact in order to expand the 

democratization of trade and wealth and to redistribute or recycle currency from strong trade 

surplus countries back into countries with weak or negative trade surpluses. Part of the plan 

was to have the US Dollar replace the Pound Sterling as the medium of International trade, 

with the US Dollar tied to the good faith and credit of the Government of the United States. 



This Convention produced the Tripartite Gold Commission, the Marshall Plan, The Bank for 

Reconstruction and Development (now known as the World Bank), and the re­invention of the 

Bank for International Settlements (BIS) and the International Monetary Fund (IMF) with the 

theories of Keynes today known as the Keynesian Theory. 



What needs to be noted is that this agreement made by Allied powers in 1944 required assets 

held under the control of Axis powers to make it work. This was only possible due to the 

collusion between Axis and Allied powers through the intermediary role of the BIS. This is



                                                 5 


----------------------- Page 6-----------------------

essentially a good thing as it is a mechanism by which the world can financially function, 

regardless of war or other undesirable human behavior. 



                        THE BIS AGREEMENT WITH THE ALLIES. 

                                               (Bern 1948) 



This agreement allowed for the continuation of the activities of the BIS and the continued 

secreting of the wealth reserves of the world, this to be held in a common system to the better 

benefit of the world. Not critical for what it did, but critical for what it sanctioned and did not 

do. 



                          THE GREEN HILTON AGREEMENT. 

                                           (Geneva 1963) 



By  1961, Keynes predictions of a world monetary crisis began to become a reality. This 

problem was brought about by the lack of sufficient currency (especially US Dollars) in world 

circulation to support the rapidly expanding international commerce. The World needed US 

Dollars beyond the capacity of the good faith and credit of the United States Taxpayer in 

order to facilitate trade. It was not possible to break the Bretton Woods treaty due to the 

possible damage of the stable core of the world’s economy as this had the potential of leading 

to another major war. To compound the problem, the majority of dollars in circulation were in 

private banks, multinational corporations, private businesses and individual bank accounts. 



In 1963 the gold that had been entrusted to the care of President Soekarno was recalled by the 

Nations  to  underpin  the  issuance  of  further  US  Dollars  in  order  to  further  facilitate 

international trade. Under this Agreement, Soekarno (as the International Trustee Holder of 

the Gold) began the process of repositioning the gold that had earlier been entrusted to the 

care of the Indonesian People, back into the banking system to create a fractional backing for 

the  US  Dollar.  Initially  this  was  managed  under  the  arbitration  of  the  Tripartite  Gold 

Commission in The Hague as per the decisions of the International Community through their 

Government representatives at the Innsbruck/Schweitzer Conference and its later revisions. 

Under the agreement signed between President Soekarno and President John Kennedy, was 

that control of these assets would cede automatically to US upon the fall from power of 

President Soekarno. This occurred in 1967. The potential of this agreement led to Executive 

Order 11110 issued July 1963, which would have provided the Department of the Treasury 

the power to issue United States Dollars.  Within two weeks after signing the Green Hilton 

Agreement  which  would  have  then  enabled  consolidation  of  EO  11110.  Kennedy  was 

assassinated a few days after his signing of the Green Hilton Agreement.  With the death of 

Kennedy, the authority granted to the Treasury was never taken up. 



Soekarno was awarded a 2.5% interest in the assets by the International Community in return 

for his services. He willed all the documents of guarantee and obligation to his Teacher Kiyai 

Hadji Djawahir and his heir son, Dr. Seno Edy Soekanto. To this day, these agreements stand 

to be honored by the OITC. The assets however, were placed into the International Collateral 

Combined Accounts that form the Global Debt Facility. 



While an apparently innocuous document to read, in it’s proper and full interpretation, The 

Green Hilton Agreement is one of the most profound agreements made between Presidents of 

any two countries within the twentieth century, and most probably, in the history of the world, 

particularly so as this agreement was made between a President of the United States and the 

Trustee of the hidden, but combined wealth of the world. These assets are not the property of 

the United States, but centralized assets under the authority of a centralized system, to be used 

as independently deemed to be for the better benefit of the World.



                                                   6 


----------------------- Page 7-----------------------

                           THE SCHWEITZER CONVENTION 

                          (Innsbruck, Austria, 1968 and Revisions) 



Under  this  convention,  the  system  for  utilization  of  combined  and  secreted  assets  was 

determined by  the Nations of  the  World.  This allowed  for  the US  Dollar  to be backed 

fractionally by the assets of the world.  It also rationalized the rights of call on previous issued 

bonds by various Governments in order to maintain the financial system of the Bretton Woods 

Convention. 



  ELECTION AND APPOINTMENT THE SOLE ARBITER OF THE ASSETS 

                                (The Hague/Washington, 1995) 



On January 20, 1995 the Governments of the World elected and appointed His Excellency, 

Dr. Ray C. Dam to act as Sole Arbiter, Controller and Owner in law, recording this authority 

granted  under  International  Control  Number  10­60847  and  the  his  ownership  of  the 

International  Collateral  Combined  Accounts  of  the  Global  Debt  Facility  under  Legal 

Decadency to Heir number RCD­1088. The purpose of this appointment was to provide an 

independent arbiter with the powers and authority of an owner in order that he may arbitrate 

between the nations as to how this wealth under his control may be utilized, when it may be 

utilized  and  by  whom.  It  is  illegal  for  any  Government  or  Banking  Institution  to 

appropriate,  sequester  or  otherwise  take  or  use  these  assets  unless  such  action  is 

initiated by the International Treasury Controller. This ban includes the Banks holding 

the assets, the B.I.S., The Federal Reserve, the IMF, The World Bank or any other institution, 

none of whom may access or use these assets without the consent of, and initiation of such 

action, by the International Treasury Controller, Dr. Ray C. Dam. 



                               THE WASHINGTON PANEL. 

                                       (Washington 1998) 



Established  under  orders  of  the  Federal  Reserve  System,  the  nations  and  institutional 

members of the Schweitzer Conference met for some 10 months in Washington to review the 

powers and authorities of His Excellency, Dr. Ray C. Dam, as well as the history and current 

status of the assets under his control and the possible political implications of that control and 

the use of the assets. It was initiated by a request to consider the advantages of a plan put 

forward by Dr. K. F. Scott that His Excellency be allowed to privately invest part of this 

wealth into Third World countries by placing the money for projects in those countries with 

reputable International Consulting companies who would be selected to undertake the chosen 

projects. The reasoning behind this, was that many Third World Governments are run by 

corrupt people who steal the wealth that is loaned to a country for projects, the projects do not 

get  completed  and the  funds invested cannot be  audited  or  anyone  held  accountable  as 

International Institutions have no power  or  authority to  audit the books of  account  of  a 

Sovereign Government. 



By placing funds through Consulting Companies who can be audited and held accountable, it 

would be possible to arrest the loss of money through corruption, and therefore, unfair debts 

would not be further imposed on the taxpayers of Third World countries. 



On December 12, 1998 the Washington Panel unanimously concluded that Dr. Dam had that 

right as he was the Sole Owner and Arbiter for the use of that wealth. This decision fully 

ratified  and  further  acknowledged the  Institutional  Power  and  Authority  granted  to  His 

Excellency Dr. Ray C. Dam by the Governments of the World.



                                                  7 


----------------------- Page 8-----------------------

                    THE TREATY FOR RESPECTING THE RIGHTS. 

                                              (Bangkok 2003) 



 On October 26, 2003 at Bangkok, Thailand, a Treaty was signed between Dr. Seno Edy 

Soekanto, the Sole Heir of the Rights accorded to the late President Soekarno, and the Office 

of International Treasury Control and by His Excellency Dr. Ray C. Dam. Under this Treaty 

the Guarantees given to the late President Soekarno of Indonesia are further guaranteed to his 

heir and the promises and hopes of the late President Soekarno for the better future of his 

people will be remembered and honored, as indeed they should be. 



                                                     *  *  * 



Through  the  term  of  his  authority,  His  Excellency  Dr.  Ray  C.  Dam  has  instituted 

Consolidated  Credit  Bank  Limited  as  the  certifying  institution  sanctioned  by  the 

Governments that have entrusted this wealth to him. All assets of the International Collateral 

Combined Accounts of the Global Debt Facility and those assets held under The Institutional 

Parent Registration Accounts that are active parts thereof, shall be deemed as assets deposited 

into Consolidated Credit Bank Limited. 



In order to better manage the assets under his control and authority, and to further his capacity 

to undertake development projects of world significance and meaning, His Excellency has 

instituted the Office of International Treasury Control.  The purpose behind this is to 

provide proper and adequate management of the assets and resources under his control and 

the developing and institutionalizing the responsibilities of dealing with these investments and 

the  proper  use  of  these  assets  to  the  general  betterment  of  the  world.  It  provides  His 

Excellency  with  a  Cabinet  of  Advisors  who  provide  management  and  entrepreneurial 

expertise, these able to provide sound practical advise and assistance to the objectives of the 

Office. 



It is clear and apparent that the International Community required a governing mechanism to 

manage and control the use of these international combined assets in order that the economic 

needs  of  the  World  be  managed  with  proper  thought  to  the  rights  of  all  Nations.  The 

Appointment of His Excellency, Dr. Ray C. Dam has been an effort to bring the use of these 

assets under proper guidance and control, therefore in accordance with the forgoing; 



1.  The accounts of His Excellency Dr. Ray C. Dam may be held under names of various 

companies, trusts, foundations, persons and other entities, but in all cases, they are under the 

dispositional authority and control of His Excellency Dr. Ray C. Dam. 



2.  As the holder,  sole  arbiter  and  owner  of the  accounts  of the International  Collateral 

Combined Global Debt Facility, Dr. Ray C. Dam (the man) is also His Excellency Dr. Ray C. 

Dam (the institution) and holder of the special international protective rights assigned to him. 

This  term  (His  Excellency)  when  used,  invokes  his  special  protected  and  indemnified 

international status that must be respected by all nations. 



3.  The totality of these International Agreements and Conventions and their relationship to 

His Excellency, Dr. Ray C. Dam are held under a FULL JACKET security which requires a 

                 rd          th 

clearance of 3  to the 5  level to have released.  No asset under his control may be used in 

any manner whatsoever without his explicit approval and authorization. Furthermore, no asset 

under his control may be used or utilized by any person, government, bank or other entity 

without such use being initiated by His Excellency, Dr. Ray C. Dam. This rule has been 

abused by both Switzerland and United States for the past Sixty years. What allowed this was 

the internal inability  of the Tripartite Gold Commission to get past the interests of their 

respective Governments. This explains why the Federal Reserve never took up their seat on



                                                        8 


----------------------- Page 9-----------------------

the Board within the Bank for International Settlements till the closure of the Tripartite Gold 

Commission  at  the  end  of  1994,  though  they  did  maintain  their  position  through  the 

membership of private banking institutions that owned the Federal Reserve. On completion of 

it's established life  of 50 years, the Tripartite Gold  Commission was terminated and His 

Excellency, Dr. Ray C. Dam, then Gold Signatory for the G7 Governments, was elected as the 

Sole Arbiter, Owner and Holder of all rights of control. 



4. Any instruction issued by His Excellency Dr. Ray C. Dam is the same as any lawful 

instruction  given  by  any  depositor  in  any  bank  in  the  world  and  compliance  with  that 

instruction is mandatory. Any inference, direction, agreement, or instruction by any other 

authority and or institution, no matter where situate or how empowered, that is intended to 

subvert, or does in any way usurp, undermine, remove, restrict, limit or in any way damage 

that right to control is unlawful. 



5.  Any instruction given by His Excellency Dr. Ray C. Dam must be fully complied with, for 

to do otherwise is illegal, as it is the unlawful denial of his natural legal rights and may be 

considered as theft, fraudulent conversion, fraud or other form of an illegal alienation of 

rights. 



6.  The Global Debt Facility Agreements not endorsed by H.E. Dr. Ray C. Dam that subvert 

the rights of ownership are essentially illegal, as these are agreed between Parties with no 

lawful claim to the assets, this particularly so when the assets have been subverted to such use 

without the knowledge and expressed consent of the owner, then placed under the control of 

another entity to act as the owner. Nowhere in law (with the exception of certain cases of 

incapacitation, madness or death) is anyone allowed the right to subvert the lawful rights of 

another, or to sequester or convert thelawfulproperty of another. 



7.  An instruction issued by His Excellency, Dr. Ray C. Dam that is relative to his assets that 

is given to any bank holding or otherwise attached to his assets, is a lawful instruction to be 

obeyed  without  question.  Where  two  officers  of  a  responsible  institution  fail  in  this 

obligation, the only reason that can be determined and considered is a conspiracy to subvert 

and or to defraud. Where a holding institution subverts this authority, the only reasonable 

causes that need to be considered are fraud, conversion or theft, as the natural legal rights of 

the actual and lawful owner, whose rights in common law, cannot be removed, mitigated or 

overridden by such an arrangement between parties who do not have any actual ownership 

interest in the asset. 



                         UNDERSTANDING THE AUTHORITIES. 



                        International Controller Number  :  10­60847 

Under this Number  which  is registered within  the United Nations,  the Bank  for 

International  Settlements,  Governments,  Law Enforcement Agencies,  The Federal 

Reserve System and many Commercial Banks, His Excellency is granted SOLE and 

ABSOLUTE  authority  over all  the assets held within  the International  Collateral 

Combined Accounts, also known as the Global Debt Facility. 



                             Service Record Number.  :  0­99­2­33 

The United Nations  Service number  of  the  empowered person  Dr.  Ray  C.  Dam 

records his right of authority and his accession to such authority.



                                                     9 


----------------------- Page 10-----------------------

                    Legal Decadency to Heir Number  :  RCD 1088 

The recording  of  the transfer  of  ownership  of  all  the  assets  of  the  international 

collateral combined accounts to the ownership and sole control of His Excellency Dr. 

Ray C. Dam. 



                   International Clearing Code  :  UNRD­ID006197 

A combined code within the United Nations and between Nations and within the 

Federal Reserve System / Bank for International Settlements ordering the immediate 

clearance of his decisions.



                                              10 

No comments:

Post a Comment